Graphic Settings (グラフィックス設定) - CAESAR II - インストール & アップグレード

CAESAR II クイック リファレンス

Language
日本語
Product
CAESAR II
Search by Category
インストール & アップグレード
CAESAR II Version
12

デフォルトのグラフィックス色設定例は以下のとおりです:

Advanced Options (詳細オプション)

Backplane Culling (背面カリング)

False

Culling Maximum Extent (カリング最大範囲)

5

Use Culling Frustrum (フラスタム カリングを使用)

True

Background Colors (背景色)

Bottom (ボトム)

Light Yellow (255, 255, 230)

Top (トップ)

Light Yellow (255,255, 230)

Use Uniform Background Color (背景に同一色を使用)

False

CADWorx Options (CADWorx オプション)

Color - Ambient

White (255, 255, 255)

Color - Face

Dark Gray (95, 95, 95)

Color - Line

Med Gray (160, 160, 160)

Color - Specular

White (255, 255, 255)

Color - Transmission

Black (17, 17, 17)

Gloss Value (グロス値)

1

Show Lines (配管ライン表示)

False

Show Model (モデル表示)

True

Use AutoCAD Colors (AutoCAD 色設定を使用)

False

Use Keyboard for Walkthrough (ウォークスルーにキーボードを使用)

False

Component Colors (コンポーネントの色)

Anchor CNode (固定点接続節点)

Orange (255, 192, 87)

Anchors (固定)

Red (255, 0, 0)

Expansion Joints (伸縮継手)

Lime (0, 255, 0)

Flange (フランジ継手)

Magenta (255, 0 ,255)

Hanger CNode (ハンガー接続節点)

Orange (255, 192, 87)

Hangers (ハンガー)

Purple (128, 0, 128)

Nozzle Limit Color 1 (ノズル制限色 1)

Red (255, 0, 0)

Nozzle Limit Color 2 (ノズル制限色 2)

White (255, 255, 255)

Nozzles (ノズル)

Magenta (255, 0 ,255)

Pipes (配管)

Light Blue (166, 202, 240)

Restraint CNode (拘束接続節点)

Orange (255, 192, 87)

Restraints (拘束)

Lime (0, 255, 0)

Rigids (剛体)

Lime (0, 255, 0)

Selection (選択)

Yellow (255, 249, 0)

SIFs/Tees (SIF/分岐)

Magenta (255, 0, 255)

Steel (鋼材)

Light Gray (192, 192, 192)

Marker Options (マーカー オプション)

Marker Color (マーカー色)

Red (255, 0, 0)

Marker Size (マーカーサイズ)

25

Miscellaneous Options (その他のオプション)

Default Operator (デフォルトの操作)

Zoom to Window

Default Project Mode (デフォルトの投影モード)

Orthographic

Default Render Mode (デフォルトのレンダリングモード)

Phong Shaded

Default View (デフォルト ビュー)

SE Isometric

Disable Graphic Tooltip Bubble (グラフィック ツールチップの非表示)

False

Force Black and White Printing (白黒印刷に設定)

True

Idle Processing Count (アイドル処理カウント)

50

Optimal Frame Rate (フレームレートの最適化)

10

Restore Previous Anchor Size (前のアンカーサイズ)

True

Restore Previous Hanger Size (前のハンガーサイズ)

True

Restore Previous Operator (前の操作設定)

True

Restore Previous Projection Mode (前の投影モード)

True

Restore Previous Render Mode (前のレンダリングモード)

True

Restore Previous Restraint Size (前の拘束サイズ)

True

Restore Previous View (前のビュー)

True

Video Driver (ビデオドライバ)

OpenGL

Output Colors (出力の色)

Actual Stress Settings (規格応力の値)

Level 1

Light Blue (166, 202, 240)

Level 2

Light Cyan (192, 220, 192)

Level 3

Green (0, 128, 0)

Level 4

Yellow (255, 255, 0)

Level 5

Maroon (255, 0, 0)

Level 6

Red (255, 0, 0)

Displaced Shape (変形形状)

Olive (128, 128, 0)

Percent Stress Settings (応力比の設定)

Level 1

Light Blue (166, 202, 240)

Level 2

Light Cyan (192, 220, 192)

Level 3

Green (0, 128, 0)

Level 4

Yellow (255, 255, 0)

Level 5

Maroon (255, 0, 0)

Level 6

Red (255, 0, 0)

Text Options (テキストオプション)

Annotation Text (注釈テキスト)

Arial;18;(255, 0, 0)

Color (色)

Red (255, 0, 0)

Font (フォント)

Arial, 18 pt.

Legend Text (凡例テキスト)

Arial;12;(255, 0, 0)

Color (色)

Red (255, 0, 0)

Font (フォント)

Arial, 12 pt.

Node Text (節点テキスト)

Arial;28;(255, 0, 0)

Color (色)

Red (255, 0, 0)

Font (フォント)

Arial, 28 pt.

Output Text (出力テキスト)

Arial;12; (128, 0, 0)

Color (色)

Maroon (128, 0, 0)

Font (フォント)

Arial, 12 pt.

Rendered Mode Text Always Visible (レンダリングモードで常にテキストを表示)

False

Silhouette Mode Text Always Visible (シルエットモードで常にテキストを表示)

True

Visual Options (表示オプション)

Always Use System Colors (常にシステムカラーを使用)

True

Always Use System Fonts (常にシステムフォントを使用)

True

Axis Mode (軸の表示)

On

Fixed Size Restraint Size (拘束のサイズを固定)

6

Shadow Mode (影モード)

None

Show Bounding Box (境界枠を表示)

True

Smooth Transitions (円滑な表示)

False

Used Fixed Size Restraints (拘束に固定サイズを使用)

False

Visibility (透過率)

50